Bramki kontrolne dla bibliotek

Czym jest technologia RFID (identyfikacja częstotliwości radiowych)?

Technologia RFID umożliwia umieszczenie w bibliotekach bramek kontrolnych, które pozwalają na identyfikowanie wypożyczanych i zwracanych książek, czasopism i magazynów. Jest to świetne narzędzie dla pracowników bibliotek, które zabezpiecza zbiory przed kradzieżą czy wszelkimi pomyłkami na linii klient-bibliotekarz. Bramki RFID pomagają w aktywnym monitorowaniu przepływu materiałów w zbiorach bibliotecznych i ułatwiają przeprowadzanie inwentaryzacji w placówce. Podnoszą one efektywność funkcjonowania biblioteki i pozwalają na automatyzację wielu procesów dziejących się wewnątrz placówki bibliotecznej.

Czytniki i znaczniki RFID

Bramki kontrolne mogą działać dzięki znacznikom w technologii RFID. Tagi, chipy lub znaczniki – są małymi nośnikami, które przechowują, zapisują i odczytują informacje o książkach czy innych mediach, na których są umieszczone. Znaczniki RFID komunikują się z czytnikami RFID i pozwalają na odczytanie danych z chipów.

Dlaczego warto wybrać biblioteczne rozwiązania RFID?

Nasze intuicyjne rozwiązania RFID zostały opracowane w ciągu ostatnich 20 lat, aby zaspokoić specyficzne potrzeby pracowników biblioteki i użytkowników. Oprócz przyspieszenia przepływu książek i innych materiałów bibliotecznych, nasze rozwiązania selfCheck zapewniają najbardziej intuicyjne wrażenia, przetwarzają wiele elementów jednocześnie, promują wydarzenia i programy biblioteczne oraz skracają czas potrzebny użytkownikom na wymeldowanie z biblioteka.

Bit bezpieczeństwa materiału jest odpowiednio ustawiony, aby te elementy, jeśli nie zostały odpowiednio sprawdzone, były wykrywane przez biblioteki bramek RFID na wyjściu biblioteki. Systemy bezpieczeństwa mogą również czytać informacje o przedmiotach z zabezpieczonych elementów, aby poinformować bibliotekę, który element spowodował alarm. Pomaga to personelowi biblioteki określić, które elementy muszą być poprawnie wypożyczone i zminimalizować zakłopotanie dla użytkowników biblioteki.

Narzędzia do zarządzania mobilnymi zasobami bibliotecznymi i przenośnymi urządzeniami przenośnymi DLA podkreślają możliwości i użyteczność RFID. Mogą identyfikować elementy biblioteki oznaczone etykietami RFID bez konieczności wyjmowania przedmiotów z półek. Szybkie skanowanie półek bibliotecznych umożliwia pracownikom aktualizowanie kolekcji, znajdowanie niewłaściwie odłożonych przedmiotów, zapasów chwastów i znajdowanie brakujących elementów.

Stacje robocze obsługujące technologię RFID upraszczają i przyspieszają proces odprawy i wyjazdu pracowników biblioteki. RFID znacznie zwiększa również szybkość i wydajność bibliotecznego rozwiązania flex AMH. Użytkownicy biblioteki mogą upuszczać wiele przedmiotów i iść, podczas gdy flex AMH sortuje materiały do ​​pojemników lub wózków w celu łatwego regału.

Jakiego rodzaju biblioteki korzystają z rozwiązań RFID?

Najczęstsze biblioteki korzystające z rozwiązań RFID bibliotecznych na całym świecie to te o następujących celach i cechach.

  • Biblioteki, które chcą poprawić ogólne wrażenia klientów
  • Biblioteki zainteresowane poprawą przepływu pracy i przepływu materiałów
  • Biblioteki skupiły się na rozwiązaniach do zarządzania zapasami i kolekcjami
  • Biblioteki chcące usprawnić działania o wysokim nakładzie
  • Biblioteki, które koncentrują się na skróceniu czasu pracy personelu potrzebnego do obsługi materiałów

Oprócz rozwiązań RFID, biblioteka oferuje również rozwiązania elektromagnetyczne (EM) i systemy technologii hybrydowych.

Przewiń do góry